Crossoverów stale przybywa i pojawiają się coraz to nowe kombinacje. Jedną z bardziej interesujących jest Kia XCeed, która z jednej strony bazuje na kompaktowym Ceedzie, z drugiej zaś reprezentuje oddzielny segment.

Tym segmentem jest CUV, czyli Crossover Utility Vehicle. To kompaktowe auta nie przypominające wyglądem SUV-a, a technicznie spokrewnione kompaktami. Doskonałym przykładem jest Kia XCeed, która dopiero co zadebiutowała. Jej płyta podłogowa, układy napędowe oraz wnętrze pochodzi z modelu Ceed, natomiast wszystkie elementy nadwozia oprócz drzwi, są zupełnie nowe.

kia_xceed_99

Kia XCeed nie tylko prześwit ma większy, czego pewnie się spodziewacie. Ten wynosi 174 mm na kołach 17-calowych i 184 mm na 18-calowych. Jeśli więc zamierzacie autem zjeżdżać z dróg utwardzonych, najpewniej ta druga opcja będzie lepsza. Oczywiście napędu na cztery koła nie ma i nie będzie.

Urosło nadwozie – jest o 85 mm dłuższe, 26 mm szersze i o 42 mm wyższe. Rozstaw osi zostaje ten sam co w Ceedzie, czyli 2650 mm, a dłuższe są zwisy. Zwłaszcza tylny wniósł sporo do tego modelu, bo bagażnik urósł do 426 litrów. Jest to mniej niż w ProCeedzie i Ceedzie SW, ale i tak więcej niż w przeciętnym kompakcie.

kia_xceed

Pozostawiono to samo wnętrze, lecz wyposażono w ekran zamiast wskaźników. Ma przekątną 10,25 cala. Są też kolorowe wstawki i czarna podsufitka.

Technicznie samochód różni się tylko w obszarze zawieszenia. Przednie amortyzatory otrzymały hydrauliczne tłumiki odbicia, dokładnie takie jak w Fieście Active, którą miałem już okazję testować i spisała się na dziurawych drogach rewelacyjnie. Przeprogramowano także sterownik odpowiedzialny za wspomaganie układu kierowniczego. Celem było uzyskanie szybszej odpowiedzi na ruch kierownicą, co może być przydatne na luźnej nawierzchni. Ostatnią zmianą jest zmiękczenie sprężyn zawieszenia – o 7 proc. przednich i o 4 proc. tylnych.

Silniki napędzające Kię Xceed odpowiadają pozostałym wersjom Ceeda. Bazowa jednostka benzynowa to 1.0 T-GDI o mocy 120 KM, pośrednia 1.4 T-GDI o mocy 140 KM i topowa 1.6 T-GDI o mocy 204 KM. Z diesli do wyboru są dwie wersje silnika 1.6 CRDI o mocy 115 i 136 KM. Pojawią się także odmiany wyposażone w system Mild Hybrid.

Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!