Wybierz markę

Segment B-SUV to klasa samochodów, które doskonale odpowiadają na aktualne potrzeby użytkowników aut. Modele te stały się prawdziwymi przebojami na motoryzacyjnym rynku i obecnie każdy producent dba o rozwój tego segmentu. Efektem tego jest między innymi najnowsze Mitsubishi ASX, które późną jesienią trafi na rynek polski. Najnowsze, bo przecież aktualnie oferowany przez markę ASX wciąż jest nowy i to nawet bardzo nowy. My możemy się tylko cieszyć, że Mitsubishi tak szybko udoskonala i odświeża swoje samochody.

Nowy, nowszy, najnowszy Mitsubishi ASX

Mówi się, że lepsze jest wrogiem dobrego, więc dobrze, że bardzo szybko doczekaliśmy się nowego Mitsubishi ASX. Ponieważ w salonach marki Trzech Diamentów dumnie prezentuje się wciąż nowy ASX, to o nowszym muszę pisać – najnowszy. Cenione przez użytkowników cechy, które stoją za sukcesem aut z segmentu B-SUV oczywiście pozostały. Jak dotychczas, wyższe nadwozie zapewnia wygodę wsiadania i podróżowania. Pozycja kierowcy zapewnia też lepszą widoczność i swobodniejsze parkowanie w mieście. Wielkość nadwozia pozwala również na wielofunkcyjne wykorzystanie zarówno podczas codziennych dojazdów do pracy, jak i podczas wakacyjnych podróży.

Zmiany zewnętrzne ASX-a należy traktować dopracowujące i akcentujące koncepcję przedniej części nadwozia. „Dynamic Shield” to kluczowy element stylistyczny DNA marki Mitsubishi obecnych czasów. Jednocześnie ta modernizacja wzmocniła cechy wizualne, jakich oczekują nabywcy SUV-a.

Najnowsze Mitsubishi ASX rozpieszcza wnętrzem

Wnętrze które oferuje nanowsze Mitsubishi ASX jest wszechstronne i przygotowane z myślą o różnych wyzwaniach związanych z wyprawami. Dzięki wysokiemu położeniu siedziska oraz punktu bioder kierowcy i pasażerów, wsiadanie i wysiadanie jest banalnie proste. Wystarczy jedynie otworzyć drzwi i przesunąć biodra na fotel. Nie musimy się wdrapywać, czy zapadać na miejsce.

We wnętrzu podgrzewane fotele i kierownica zapewniają zaś komfort nawet w zimne dni. Gdy temperatura spada, podgrzewana przednia szyba jest też odszraniana lub odmrażana. Dzięki temu kierowca ma szybko dobrą widoczność w niesprzyjających warunkach.

Komfort, wszechstronność i praktyczność są wpisane w charakter samochodu. Jak w dotychczasowej wersji tylna kanapa przesuwa się o 16 cm. Zapewnia tym samym więcej miejsca w bagażniku lub zwiększa przestrzeń na nogi pasażerów. Ta przesuwana kanapa zapewnia bowiem dodatkowe 69 litrów pojemności ładunkowej, oprócz standardowych – 442 litrów.

Najnowsze Mitsubishi ASX przywozi cyfrową metamorfozę

Najnowsze Mitsubishi ASX zapewnia cyfrowe życie kierowcy podczas podróży, a także na postoju. Stawia on spory krok naprzód w dziedzinie łączności, oferując kierowcy większą kontrolę nad samochodem i włączenie funkcji niezbędnych kierowcy w codziennym życiu. Model oferuje bowiem zarówno wbudowane oprogramowanie Google, jak i aplikację My Mitsubishi Motors. Ta ostatnia daje użytkownikom m.in. dostęp do diagnostyki w czasie rzeczywistym. Dzięki oprogramowaniu Google wbudowanemu w system informacyjno-rozrywkowy, kierowcy mają zaś dostęp do aplikacji i usług Google bezpośrednio w kabinie ASX. Do pracy zaprzęgnięto też Asystenta Google, co oznacza, że asystent głosowy natychmiast uruchamia funkcje po wydaniu polecenia „Hey Google”. System rozpoznawania poleceń głosowych może być używany do nawigowania, transmisji multimediów, wykonywania telefonów i wysyłania wiadomości, kontrolowania funkcji pojazdu i wielu innych czynności.

Sercem systemu informacyjno-rozrywkowego używanego w tym Mitsubishi ASX jest duży 10,4-calowy pionowy ekran o wysokiej rozdzielczości. Dzięki rozmiarowi 960 x 1280 pikseli i rozdzielczości 150 DPI zapewnia on pełną przejrzystość wszystkich potrzebnych informacji.

Najnowszy Mitsubishi ASX wyposażono też w wysokiej klasy system dźwiękowy Harman Kardon, dbający o wzorową czystość dźwięku. Dziesięciokanałowy system audio o mocy 410 W daje czyste i mocne basy oraz selektywne i wyraźne średnie oraz wysokie tony. Wszystko to zadowoli gusta muzyczne każdego audiofila.

Oprócz nowej gamy rozwiązań cyfrowych i informacyjno-rozrywkowych, wciąż dostępna pozostaje funkcja eCall. Tym samym w sytuacjach krytycznych pojazd automatycznie kontaktuje się z odpowiednim punktem przyjmowania zgłoszeń o wypadkach (PSAP). Wyśle wówczas informacje o lokalizacji i stanie czujników, aby służby ratunkowe mogły jak najszybciej zareagować.

Napędy najnowszego Mitsubishi ASX

Oferta silnikowa, którą przywiezie najnowszy Mitsubishi ASX, była absolutnie do przewidzenia i obejmuje:

•              1-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy

Trzycylindrowy 1-litrowy silnik MPI-T połączono z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Zapewnia on rozsądne osiągi, dostarczając 91 KM mocy i 160 Nm momentu obrotowego. Jego przydatność do działania w każdych warunkach wspiera wysoka sprawność pozwalająca na uzyskanie spalania 5,7 l/100km.

•              1,3-litrowy silnik benzynowy z „miękką hybrydą”

Ten układ napędowy składa się z 1,3-litrowego silnika benzynowego, który zintegrowano z układem hybrydowym wykorzystującym rozrusznik-alternator. Ten ostatni napędzany jest paskiem rozrządu, a połączono go z akumulatorem litowo-jonowym 12 V. Tym samym energia może być odzyskiwana podczas zwalniania/hamowania, oraz przekazywana podczas elektrycznego wspomagania przez silnik elektryczny. Miękki hybrydowy układ napędowy wyposażono w sześciobiegową manualną skrzynię biegów lub siedmiobiegową dwusprzęgłową automatyczną przekładnię 7DCT. Układ napędowy w takich konfiguracjach zapewnia 140 KM/260 Nm z manualną skrzynią biegów lub 158 KM/270 Nm z automatem 7DCT.

•              1,6-litrowy silnik benzynowy z układem hybrydowym

Nowy Mitsubishi ASX oferuje też w pełni hybrydowy układu napędowy HEV. W rozwiązaniu tym połączono 1,6-litrową jednostkę benzynową z dwoma silnikami elektrycznymi i przekładnią automatyczną z możliwością wyboru trybu zmiany biegów. Układ ten o mocy 143 KM zapewnia idealną równowagę między osiągami i zużyciem paliwa. Zapewnia też zasięg wynoszący 900 km i możliwość odbywania do 80% jazd miejskich z napędem elektrycznym. Ten niezwykle elastyczny system hybrydowy zapewnia kierowcom dynamiczne osiągi w połączeniu z komfortem użytkowania.

Najnowszy Mitsubishi ASX bliższy jazdy autonomicznej

W najlepiej wyposażonych wersjach z automatyczną przekładnią, nowy Mitsubishi ASX wyposażono w system MI-PILOT (Mitsubishi Intelligent – PILOT). Łączy on adaptacyjny tempomat (ACC) i asystenta centrowania na pasie ruchu (LCA).

Wykorzystując kamery, radar i dedykowaną jednostkę sterującą, MI-PILOT kontroluje przyspieszenie, hamulce i układ kierowniczy. Pozwala to odciążyć kierowcę w czasie długodystansowej jazdy autostradowej lub powolnego przedzierania się przez korki.

System ten korzysta z ustawień użytkownika:

-ręcznej lub automatycznej zmiany biegów
-kontekstu drogowego i automatycznego utrzymywania prędkości zgodnej z przepisami.

Dzięki takim rozwiązaniom kierowca może zachować większą kontrolę nad prędkością lub częściowo oddać ją systemom automatycznym. System nie jest nadmiernie inwazyjny i zawsze podlega kierowcy, który w razie potrzeby przejmuje pełną kontrolę.

Kolory najnowszego ASX-a

Nowy Mitsubishi ASX będzie dostępny w pięciu kolorach, w dowolnej wersji wyposażenia. Będą to metalizowane kolory Crystal White, Sunrise Red, Onyx Black, Royal Blue i Steel Grey. W wersjach wyposażenia INTENSE i INSTYLE dodatkowo metalizowany kolor dachu Onyx Black można otrzymać w połączeniu z każdym z oferowanych kolorów (nie dotyczy Onyx Black). Pozwoli to uzyskać wyróżniającą się dwukolorową kompozycję.

Polska premiera Mitsubishi ASX jest zaplanowana na późną jesień 2024 roku.

Najnowsze Mitsubishi ASX
Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!