Szwajcarski magazyn La Revue Automobile* przyznał nagrody Références Automobiles. Nagrody cenione, bo jak sama nazwa wskazuje, są rekomendacjami zakupu. W swoim segmencie – samochodów miejskich – tym cenionym nie tylko na szwajcarskim rynku wyróżnieniem uhonorowany został nowy Mitsubishi Colt. Nie ma znaczenia z jak bardzo szwajcarską precyzją (do trzech miejsc po przecinku?) jurorzy wystawiali noty. Ważniejsze jest to, że ich werdykt potwierdza opinie klientów, którzy samochód chętnie zamawiają. A wpływ na to ma, jak zawsze w przypadku wyboru klientów, połączenie atrakcyjności samego samochodu oraz atrakcyjności jego ceny. Czyli zupełnie tak samo, jak w większości konkursów motoryzacyjnych, w których kryteria ekonomiczne również są istotne (a więc z wyjątkiem konkursów piękności typu Design Award). O, choćby w styczniu Colt zdobył Carwow Car of the Year Award za najlepszy stosunek osiągów do ceny. Wciąż aktualne jest potwierdzenie tego werdyktu, bo nowego Colta możemy mieć już za 72 990 złotych lub za 740 złotych miesięcznie.
Nowy Colt – wybór jurorów
Jury przyznające Coltowi nagrodę Références Automobiles musiało kierować się tylko jego wartością (nie ceną, a wartością). Nie miało dla niego znaczenia sojusznicze podłoże Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi i fakt braterstwa Colta z Renault Clio. Także oczywiście jurorzy-eksperci wiedzą, że wspólne konstrukcje i współdzielenie platform wpływa na cenę samochodu, więc lepszą dostępność nowości dla klientów. Szwajcarscy dziennikarze zadali sobie pytanie: „Dlaczego i czym Mitsubishi Colt zasługuje na wybór klientów, co zatem jest argumentem dla rekomendacji? Na pierwszym miejscu wśród argumentów znalazła się gwarancja marki Trzech Diamentów, czy raczej Zobowiązanie Serwisowe Mitsubishi. 5 lat gwarancji z limitem 100 000 kilometrów oraz zakres opieki serwisowej Mitsubishi mają swoją wartość i wagę.
Dalszy ciągu argumentacji prowadzi nas do wniosku, że nowy Colt to po prostu stylowy i dobry samochód. Ponieważ wiele elementów i wiele zalet ma z Clio wspólnych, wypada mi dodać – stylowy i dobry, jak Renault Clio. Jest wystarczająco komfortowy, bardzo dobrze prowadzi się przy niższych i wyższych prędkościach, więc tak w mieście, jak i w trasie. Zawdzięczamy to precyzyjnie dostrojonemu układowi kierowniczemu. Szwajcarscy jurorzy wysoko ocenili także zestopniowanie skrzyni biegów i skuteczność hamowania. Najlepiej przekonać się o tym osobiście podczas jazd testowych, na które salony Mitsubishi Japan Motors zawsze gorąco zapraszają.
Szczególną uwagę dziennikarze zwrócili na wersję hybrydową, która zdobyła trofeum La Revue Automobile. W tym wypadku jeszcze wzmocnili swoje rekomendacje. Wprost uznali bowiem, że ze względu na elastyczność napędu, jazda hybrydowym Mitsubishi Colt jest przyjemnością, a wygląd radością dla oka. Ponadto przełączanie z jednego trybu jazdy na drugi odbywa się bardzo płynne, a jazda jest wyjątkowo cicha. Dziennikarskie testy dowiodły, że hybrydowy Colt może w bezemisyjnym trybie elektrycznym przejechać około trzydziestu kilometrów dzięki akumulatorowi 1,2 kWh. W efekcie klienci korzystają na niskim zużyciu paliwa, które wynosi średnio 4,5 l/100 km.
Nowy Colt – wybór klientów
Uzasadnienie jurorów, którzy nagrodzili Colta w tegorocznym konkursie La Revue Automobile, skłania do przełożenia tegoż uzasadnienia na korzyści klientów. Zatem: Nowy Mitsubishi Colt to wszechstronny, praktyczny i ekonomiczny samochód miejski z wartościami dodanymi w postaci oryginalności marki, atrakcyjnej ceny oraz wyjątkowego zakresu i warunków gwarancji. Kto się na tym poznał zaraz po premierowych prezentacjach Colta 2023, ten wygrał podwójnie, bo już swoim samochodem jeździ. Daltego mogę stwierdzić, że uzasadnienie werdyktu jury równolegle piszą swoimi wyborami klienci. Potwierdzają oni tym samym, że nowy Mitsubishi Colt w pełni na nagrodę Références Automobiles zasłużył. Muszę jeszcze dodać, że zdaniem szwajcarskich jurorów na szczególną uwagę zasługuje niezwykle dynamiczny i oszczędny napęd hybrydowy. Ale też wiemy jednocześnie, że wersja hybrydowa cieszy się w Szwajcarii większym powodzeniem niż w Polsce.
Co równie ważne i doceniane przez klientów, dynamicznie stylizowany nowy COLT oferuje bogate wyposażenie w każdej z aż jedenastu (!) wersji. W wersjach najbogatszych Colt oferuje aż (znowu „aż”) dziewiętnaście systemów wspomagających kierowcę. Za to w każdej z wersji japoński samochód stworzony dla Europejczyków jest dopasowany do ich stylu życia i potrzeb komunikacyjnych.
Mitsubishi często robi coś jako jedyny producent, podobnie jest w przypadku ostatniej nowości marki. Otóż Colt to jedyny model segmentu B w Europie, który możemy kupić z systemem autonomicznego parkowania, pięcioletnią gwarancją do 100 000 km i pięcioletnim Assistance bez limitu przebiegu. Rzetelność wobec Czytelników każe mi też wskazać ośmioletnią gwarancję na pojemność akumulatora trakcyjnego HEV.
Przydatne linki prowadzące do nowego Colta
Przypomnę, co zaznaczyłem we wstępie, że ceny nowego Colta zaczynają się od 72 990 zł. We wcześniejszym wpisie prezentowaliśmy specjalną ofertę finansowania zakupu samochodów, obejmującą promocyjny kredyt i leasing w różnych opcjach. Są one skierowane oczywiście także do osób zainteresowanych Coltem. Mogą one skorzystać z leasingu 101%, nieoprocentowanego kredytu 50/50 i kredytu z ratą od 740 zł brutto. Nowy Mitsubishi Colt jest w pewnej mocno ograniczonej liczbie egzemplarzy dostępny od ręki. Ale może właśnie pod tym linkiem dostępnych Coltów znajduje się ten wymarzony, na którego na dodatek nie trzeba będzie czekać. O terminy dostaw innych wersji Mitsubishi Colt proszę pytać w salonach Mitsubishi.
Władysław Adamczyk
Zdjęcia: Mitsubishi
* La Revue Automobile to francuskojęzyczny tygodnik motoryzacyjny publikowany w Szwajcarii, którego niemieckojęzycznym odpowiednikiem jest L’automobil Revue.