Wybierz markę

Dacia wersja Extreme z przodu

Jeśli angielskie słowo „extreme” będziemy odnosić do sportu, także motorowego, to automatycznie nasunie się skojarzenie „ekstremalny”. Najpewniej w znaczeniu stopnia trudności, jak w przypadku rajdów extreme off road (często przeprawowych). Skojarzenie to uzasadnia inne znaczenia słowa extreme ­– skrajny, które jest już bliższe naturalnym tłumaczeniom – wielki, najwyższy. Czy teraz, kiedy w ofercie Dacii pojawiła się wersja Extreme, można być językowo rozdartym jak Azja syn Tuhaj-beja na palu? Uważam, że absolutnie nie, gdyż wersja Extreme Dacii daje możliwość zgoła odmiennej, bo przyjemnej także w rzeczywistych odczuciach interpretacji. Modele Dacii, których wybór wzbogaciła wersja Extreme, mają najwyższy standard wyposażenia i są ekstremalnie dzielne w terenie. A są to Sandero Stepway, Duster i Jogger, których aktualny wybór przejrzyście prezentują na przykład salony Dacia PGD w Warszawie.

Dacia systematycznie wdraża strategię określoną przed dwoma laty w programie Renaulution. Wprowadzenie do oferty wersji wyposażeniowej Extreme jest elementem strategii budowania nowej atrakcyjności Dacii przy bezwzględnym zachowaniu wartości wyznawanych przez markę. To kolejny krok w filozofii Dacii tworzenia solidnych i outdoorowych – nie tylko pod względem designu – aut. Chodzi o wprowadzanie nowych funkcji, bez uszczerbku na charakterze samochodów, które klienci cenią ze względów ekonomicznych i ekologicznych oraz za to, że są wyposażone w to, co naprawdę potrzebne. A jak bardzo je cenią, pokazuje wzrost sprzedaży, który niedawno prezentowaliśmy.Dacia Extreme

Wersja Extreme dla tych, którzy chcą jeszcze więcej

Nowy poziom wyposażenia, najwyższy w gamie modeli Dacii, jest adresowany do użytkowników, którzy lubią jeździć tam, gdzie skończył się asfalt. Jednocześnie jednak przy takim stylu życia cenią zarówno outdoorowy design, jak i komfort. A badania pokazują, że klientów, którzy chętnie wybiorą wyższe poziomy wyposażenia Dacii jest 70%. Ich więc zapewne zainteresuje wersja Extreme Dacii Duster, Jogger lub Sandero Stepway. Tym bardziej, że do każdego z modeli w wersji Extreme można zażyczyć sobie dowolny z napędów dostępnych w ofercie Dacii.

Wersja Extreme to najwyższy wariant wyposażenia wszystkich trzech modeli Dacii, w których jest oferowana.  W ofercie pozostały oczywiście wersje wyposażenia już znane. W przypadku Joggera i Sandero Stepway są to Essential i Expression, a w przypadku Dustera – Expression i Journey.

Za najważniejszy z elementów podnoszących funkcjonalność Dacii Extreme należy uznać system do jazdy po bezdrożach, śniegach i błotach – Extended Grip. W samochodach z napędem na jedną oś, dostosowuje on działanie układów ESP i ASR tak, aby umożliwić swobodniejsze obracanie się kół. Tym samym przyczepność samochodu jest znacznie lepsza, a na dodatek w zasięgu ręki, bo system aktywujemy przyciskiem na środkowej konsoli. Dacia Duster w wersji Extreme jest oczywiście dostępna z napędem 4×4.Dacia wersja Extreme z tyłu boku

Elementy stylu Dacii Extreme

Wersja Extreme Dacii Sandero Stepway, Jogger i Duster wyróżnia się wspólnymi dla trzech modeli akcentami stylistycznymi. Najważniejszy, a równocześnie najbardziej widoczny to kolor nadwozia Zielony Cèdre (metalizowany) uzupełniający istniejącą paletę lakierów. Kolejnymi są liczne elementy w kolorze miedzianobrązowym, przynależnym tylko modelom w wersji Extreme. Są to miedzy innymi obudowy bocznych lusterek, środki felg i logo Dacii na tylnej klapie. Ponieważ posiadanie Dacii sprzyja  Nawiązaniem do znanych z map poziomic są motywy topograficzne. Widzimy je na bocznych listwach ochronnych i przednich drzwiach Dacii Sandero Stepway Extreme i Jogger Extreme. Duster Extreme ma takie także na słupkach drzwiowych (B). Całość dopełniają czarne aluminiowe felgi – 16” w Sandero Stepway i Jogger i 17” w Dusterze.

Z kolei do wnętrz aut wersja Extreme wprowadziła między innymi nowy rodzaj szarej tapicerki MicroCloud. Ta miękka i przyjemna w dotyku tkanina wyglądem przypomina welur, jest bardzo odporna na zabrudzenia i łatwa do czyszczenia. Pokrywa ona we wszystkich trzech modelach płaty drzwi i siedzenia, a w Sandero Stepway i Joggerze dodatkowo deskę rozdzielczą. Walory estetyczne nie są jedyną zaletą tapicerki MicroCloud, bo jestem przekonany, że dochodzą do nich własności akustyczne. Wskazuje na to zachwyt, jaki u kierowcy testowego blog.pgd.pl wywołał komfort akustyczny, który zapewniała mu podczas jazdy Dacia Duster Extreme.

Także do wnętrza aut wersja Extreme wprowadziła motywy topograficzne. Widzimy je na progach drzwi i dywanikach podłogowych, a siedmiomiejscowej wersji Joggera także przy trzecim rzędzie siedzeń. Dodatkowo we wszystkich modelach mamy miedzianobrązowe ozdobne płaty drzwi i obramowania nawiewów oraz logo Dacia Link wytłoczone na przednich siedzeniach. Jeżdżących po bezdrożach z pewnością ucieszy fakt, że gumowe dywaniki stanowiące wyposażenie Dacii Extreme są bardzo praktyczne. Ich praktyczność polega na tym, że są odporne na zabrudzenia, łatwo je wyjąć i łatwo umyć zwykłym strumieniem wody.

Radek Pszczółka
Zdjęcia: Katarzyna Lamprycht i Dacia

Wersja Extreme Dacii – zdjęcia

 

wersja Extreme Dacia Duster w salonie z przodu wersja Extreme Dacia Duster w salonie z tyłu deska rozdzielcza Dacia Duster wersja Extreme drążek zmiany biegów Dacia Duster wersja Extreme Dacia Jogger Extreme Dacia wersja Extreme Dacia Sandero Stepway Extreme Dacia Duster Extreme Dacia Extreme kierownica
Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!