Wybierz markę

gama modelowa SEAT-a - sześć samochodów SEAT, w tle panorama Barcelony o zachodzie Słońca, ilustracja sprzedaż koncernu SEAT S.A. - 5 lat gwarancji SEAT-a

W pierwszych sześciu miesiącach 2023 roku klienci kupili ponad 261 tysięcy samochodów hiszpańskiego producenta. Sprzedaż koncernu SEAT S.A. w zdecydowanie większym stopniu zdynamizowały samochody marki CUPRA. Wzrost ich sprzedaży w porównaniu z pierwszym półroczem 2022 r. wyniósł aż prawie 57%, a marki SEAT 13,6%. Motorami wzrostu globalnej sprzedaży są w pierwszym rzędzie modele CUPRY – Formentor oraz Born. Znamiennym jest, że sprzedaż koncernu SEAT S.A. w pierwszym półroczu 2023 osiągnęła ponad 67% sprzedaży koncernu za cały rok 2022.

Polski oddział hiszpańskiej marki również szczególnie cieszy sprzedaż CUPRY Formentor oraz zainteresowanie, jakie wywołała CUPRA Leon z silnikiem 150 KM.

Sprzedaż koncernu SEAT S.A. w szczegółach

Na liczbę ponad 261 tysięcy samochodów, jaka opisuje sprzedaż koncernu SEAT S.A. złożyło sią aż ponad 107 tysięcy aut marki CUPRA. Aż, ponieważ jest to o wręcz niebotyczne 56,9% więcej w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Tegoroczne wyniki potwierdzają więc, że CUPRA jest najbardziej dynamicznie rozwijająca się marką motoryzacyjną. Najchętniej kupowanym modelem hiszpańskiej marki pozostaje Formentor. Ze sprzedażą wynoszącą ponad 60 tysięcy egzemplarzy, Formentor okazał się najpopularniejszym pojazdem CUV typu A w Europie. Dlaczego jest to niekwestionowany przebój CUPRY zastanawialiśmy się całkiem niedawno. Wielki skok na drugi stopień podium wykonała w pierwszej połowie roku CUPRA Born. Klienci kupili 19 tysięcy sztuk tego modelu, czyli aż o ponad 129% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Według danych Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR w pierwszym półroczu 2023 r. Polacy kupili ponad 4 tysiące samochodów hiszpańskiego producenta. – Również w Polsce Formentor w największym stopniu wpływa na sprzedaż koncernu SEAT S.A. – przekazała Daria Zielaskiewicz, dyrektorka marek SEAT i CUPRA. Ale już kolejnym filarem sprzedaży w portfolio CUPRY jest Leon w wersji z silnikiem o mocy 150 KM. – Z ciekawością obserwujemy, jak będzie wyglądała sprzedaż stupięćdziesięciokonnej wersji modelu CUPRA Ateca, która swoją premierę miała w połowie czerwca. Na ten moment zapowiada się obiecująco – zdradziła Daria Zielaskiewicz.

Zwyżkująca sprzedaż koncernu SEAT S.A. to także wynik wzrostu zainteresowania klientów samochodami marki SEAT. Wzrost wyniósł 13,6% (oczywiście w porównaniu z pierwszym półroczem 2022) i przyniósł liczbę 154 200 kupionych aut. Poza wzrostem popytu na SEAT-y sprzedaż zdynamizowała także lepsza podaż półprzewodników.gama modelowa CUPRY - sześć samochodów SEAT, w tle panorama Barcelony nocą, ilustracja sprzedaż koncernu SEAT S.A

Wyniki koncernu SEAT S.A. w komentarzach i… finansach

– Tegoroczne wyniki za pierwsze półrocze są dla nas bardzo szczególnym osiągnięciem – ocenia Wayne Griffiths, dyrektor generalny marek SEAT i CUPRA. – Ciężka praca zaprowadziła nas dalej niż kiedykolwiek moglibyśmy sobie wyobrazić, zwłaszcza biorąc pod uwagę wyzwania, z jakimi w ostatnich latach borykała się branża. Naszym celem na najbliższy czas jest ustabilizowanie zysku operacyjnego oraz osiągnięcie zamierzonych celów zrównoważonego rozwoju. Wiem, że najlepsze jeszcze przed nami – zapewnia Wayne Griffiths, dyrektor generalny marek SEAT i CUPRA.

Sven Schuwirth, dyrektor operacyjny brandu CUPRA chwali oczywiście swoją markę.– Te wyjątkowe osiągnięcia są zasługą całej społeczności miłośników CUPRA, zarówno tej z Hiszpanii, jak i już na całym świecie. To rekordowe wyniki, ale nasza droga jeszcze się nie kończy. Mamy nieograniczone ambicje i jesteśmy gotowi podejmować kolejne wyzwania w drugiej połowie roku, aby usytuować CUPRĘ na jeszcze wyższym poziomie. Sukces modeli Formentor i Born oraz ekspansja na nowe rynki są obecnie kluczowe dla dalszego rozwoju marki – mówi Sven Schuwirth.

Podsumowując sprzedaż koncernu SEAT S.A. za rok 2022, pisałem, że podkręca obroty nie tylko silników i ma środki na rozwój. Również wyniki sprzedaży pierwszego półrocza 2023, wsparte usprawnieniem efektywności, pozytywnie, a nawet rekordowo, wpłynęły na wyniki finansowe hiszpańskiego producenta. A to znowu korzystnie wpływa na jego rozwój, z którego efektów mamy w przyszłości korzystać. SEAT S.A. zanotował 371 milionów euro zysku operacyjnego, czyli o 468 mln euro więcej niż w pierwszym półroczu 2022. Wskaźnik zwrotu ze sprzedaży nadal rośnie i wynosi już 5,0%. Hiszpańska spółka zanotowała równocześnie przychody w wysokości ponad 7,4 mld euro, czyli o ponad 37% w porównaniu z pierwszą połową 2022 roku. Jest to jednocześnie najwyższy wyniki finansowy w historii firmy.

Władysław Adamczyk
Zdjęcia: SEAT S.A.

 

Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!