[wpis]Nissan Qashqai – rynkowy hit[/wpis]
Nissan Qashqai podbił serca europejskich klientów i jest jednym z najchętniej kupowanych crossoverów. Multum zalet, ładna stylistyka i przestronne wnętrze skuszą niejednego amatora aut uterenowionych. Niestety Qashqai jest samochodem raczej szosowym.
Nissan Qashqai 1,6 I-Way – rodowity mieszczuch [test]
Choć geometria terenowa wygląda całkiem przyzwoicie, pod warunkiem że mówimy o krótszej wersji nadwoziowej, to zawieszenie Qashqaia zestrojono bardziej szosowo. Nie znaczy to, że szutrowe, dziurawe drogi są dla Nissana problemem. Wręcz przeciwnie. O ile nadal mowa o drodze, Qashqai świetnie sobie poradzi w każdej sytuacji.
Zawieszenie świetnie wybiera nierówności i daje bardzo dobre czucie. Polskie drogi to idealne pole do popisu dla tego samochodu. Jeśli zależy nam na zwiększonej trakcji, możemy wybrać wersję z napędem 4×4.
Nissan Qashqai 1,6 dCi I-Way – ma w sobie to coś [test]
Nissan daje duży wybór silników i kombinacji z układem napędowym. Najsłabsze jednostki, benzynowa i wysokoprężna, dostępne są z napędem 2WD, a mocniejsze do wyboru 2WD lub 4WD. Ten drugi wybór kosztuje 8000 zł. Jedynie najmocniejszy, 150-konny diesel łączony jest wyłącznie z układem All-Mode 4x4i opierającym rozdział napędu pomiędzy osiami na sprzęgle wielopłytkowym.
Jako samochód raczej szosowy warto rozpatrzyć wersję z napędem na jedną oś, a pozostałe 8000 zł przeznaczyć na doposażenie auta. Najtańszy Qashqai z benzynowym silnikiem 1,6 l to wydatek 67 000 zł. Najtańszy diesel 1,5 dCi kosztuje 76 700 zł. Najtańsza wersja z napędem 4×4 to 2-litrowy benzyniak kosztujący 81 600 zł. Warto jednak jako alternatywę rozważyć zakup Qashqaia z superoszczędnym i dynamicznym silnikiem 1,6 dCi i systemem start/stop. Taka konfiguracja z napędem 4×4 kosztuje 91 600 zł.