[wpis]Suzuki Grand Vitara – SUV jak terenówka[/wpis]
Choć należy do segmentu średnich SUV-ów, to Grand Vitara może być uważana za pełnowartościową terenówkę. Wszystko za sprawą układu napędowego o klasycznej budowie i reduktora, dzięki któremu jest to jedyne auto w zestawieniu, któremu niestraszne ogromne podjazdy i kopne piachy.
Suzuki Grand Vitara 5D 2,4 VVT Premium – niczego nie udaje [test]
Sylwetka Suzuki Grand Vitary raczej nie wzbudzi zachwytu tłumów. Nie jest ani nowoczesna, ani specjalnie piękna. Jednak nie to jest najważniejsze w tym aucie. Jego zdolności terenowe pozostawiają w tyle wszystkich konkurentów. Co prawda prześwit 190 mm nie imponuje, ale krótkie zwisy dają dobre kąty. Siła uciągu nawet słabego silnika 1,9 DDiS może być podwojona po włączeniu reduktora.
Niezłą alternatywą jest benzynowa jednostka 2,4 l o mocy 169 KM. Zapewnia odpowiednią dynamikę i znakomicie sprawdza się w terenie.
Grand Vitara jest również atrakcyjną cenowo alternatywą dla nowocześniejszych rywali. Najtańsza wersja z nadwoziem 5-drzwiowym, z silnikiem benzynowym kosztuje 104 900 zł. Za diesla trzeba dopłacić jedynie 3000 zł. Wszystkie Grand Vitary z nadwoziem 5-drzwiowym mają napęd 4×4 i reduktor.
Suzuki Grand Vitara 3D 1,6 VVT Comfort – więcej niż miejski [test]
Można kupić także Grand Vitarę z nadwoziem 3-drzwiowym w konfiguracji z napędem 4WD i 2WD. 3-drzwiowa Grand Vitara z silnikiem 1,6 l i napędem 2WD kosztuje 83 900 zł.