[wpis]Nissan X-Trail – weteran segmentu[/wpis]
Nissan X-Trail, choć odświeżony, jest tak naprawdę weteranem segmentu SUV. Widać to po stylistyce, która wyróżnia się na tle aut tej klasy. Mocno kwadratowa, jednym się nie podoba, inni uważają, że jest przestarzała, ale niektórzy twierdzą, że to najbardziej męski wóz w segmencie.
Nissan X-Trail 2,0 dCi LE Platinum – pogodoodporny [wideotest]
Faktem jest, że sylwetka X-Traila jest ponadczasowa. Średni SUV Nissana powoli zostaje z tyłu za konkurencją. Oczywiście wielu rywali może pomarzyć o tak obszernym bagażniku, a tańsze modele o takim wyposażeniu i technice, ale konkurencyjny Mitsubishi Outlander jest bardziej przestronny i ma lepiej zestrojone podwozie.
Outlander nie ma jednak szans w terenie. X-Trail pod niemal każdym względem wyprzedza głównego rywala. Kąty i prześwit są lepsze, a bardziej kanciasta bryła nadwozia ułatwia manewrowanie, co na bezdrożach nie jest bez znaczenia. X-Trail oferuje aż 210 mm prześwitu. To znakomity wynik.
Niestety terenowy zapał mogą ostudzić niskoprofilowe opony na dużych, bo minimum 17-calowych felgach aluminiowych. Rozmiar opon 225/60 R17 nie sprzyja terenowym szaleństwom.
Nissan X-Trail 2,0 dCi LE Platinum vs. Suzuki Grand Vitara 2,4 VVT Premium [wideotest]
Nissan nie daje dużego wyboru w sprawie silnika. Jedna jednostka napędowa 2,0 dCi w dwóch wariantach mocy: 150- i 170-konna. Oba z napędem All-Mode 4x4i, który nie wymaga dopłaty.